woensdag 9 oktober 2013

OB: Ouderdenktank op de Schakel


Ik ben Hubert Kouadio en ik ben de vader van Agnes uit groep 4 op de Schakel.




Ouderbetrokkenheid vind ik erg belangrijk. Daarom ga ik altijd naar de vaderdenktank op school. Deze denktank wordt georganiseerd door leerkracht Robin Kuijpers, hij is bij ons op school degene de activiteiten voor vaders organiseert. We praten over wat onze kinderen op school doen en over hoe wij als vader meer kunnen betekenen voor de ontwikkeling van onze kinderen. 

In dit kader ben ik op vrijdag 13 september met Petra Jongerius van de Brede School naar het Congres Ouderbetrokkenheid van het CPS (onderwijsontwikkeling en advies). Deze dag maakte mij erg enthousiast. Ik zie er dan ook naar uit om alle informatie die ik daar heb verkregen door te geven aan de andere vaders bij de volgende denktank op 10 oktober.   

Petra Jongerius:
Vrijdag 13 september zijn we met een aantal vertegenwoordigers vanuit de Brede school, waaronder 2 ouders, naar een congres over ouderbetrokkenheid geweest. Het was een inspirerende dag met lezingen van Betsy Launders (Parent, Teacher Association, www.pta.org) en Peter de Vries (CPS) en workshops met mooie praktijkvoorbeelden uit het land. Het belang en de noodzaak van een gelijkwaardige  samenwerking tussen ouders en scholen stond daarbij centraal.

[zie pdf in mail!!!]



Geen opmerkingen:

Een reactie posten